یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مطالعه درک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری مبتنی برفناوری ارائه شده توسط بانک ها در ایلام

اختصاصی از یارا فایل مطالعه درک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری مبتنی برفناوری ارائه شده توسط بانک ها در ایلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مطالعه درک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری مبتنی برفناوری ارائه شده توسط بانک ها در ایلام


مطالعه درک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری مبتنی برفناوری  ارائه شده توسط بانک ها در ایلام

پایان نامه کارشناسی ارشد   با فرمت    Doc       صفحات      122

-2- بیان مسئله فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک فناوری جدید در دهه90وارد بازار شد و به سرعت توسعه یافت این فناوری به دلیل عمومی بودن آن با سایر فناوری­ها تفاوت اساسی دارد بدین معنی که نه تنها در حوزه خود تاثیرگذار است بلکه در کل فعالیتهای اقتصادی و غیراقتصادی تاثیر بسزایی در تسهیل انجام امور و بالابردن بهره­وری و کارایی دارد(پزشکی،دباغ رضایی1384). رشد بانکداری الکترونیک دارای جهشی بی­سابقه بوده و تردیدی نیست که برای ورود به بازارهای جهانی و عضویت در سازمان تجارت جهانی داشتن نظام بانکی کارامدی که بتواند با دقت و سرعت و با فناوری­های پیشرفته رقابت نماید امری ضروری است(جانستون[1] 1995). مشکل اصلی این است که در برخی مشتریان از کیفیت خدمات بانکی مبتنی­برفناوری ابراز نارضایتی کرده اند(مارب پرس[2] 2009).این مسئله چالشی را برای رهبران بانکی بوجود آورده است که سرمایه گذاری را چگونه انجام دهند رضایت­مندی و تمایلات­رفتاری برای انها ایجاد منفعت نمایند. تعیین کیفیت خدمات وظیفه مهم رهبر است که برای نائل شدن به موفقیت سازمانی امری ضروری است(گلاولی و همکارانش[3] 2006). لین وهسیه[4] درسال 2006 هفت بعد (عملکرد[5]، لذت[6]، امنیت[7]، اطمینان[8]، طراحی[9]، راحتی[10]، سفارشی­سازی[11])را معرفی کردند که انتظارات مشتری را از کیفیت خدمات سلف-سرویس بانکی مبتنی بر فناوری را تشکیل می­دهد. پژوهش جاری به این مسئله می پردازد که میان هفت بعد از کیفیت خدمات مبتنی بر فناوری بانک­ها(لین وهسیه 2006)و رضایت­مندی[12] و تمایلات­رفتاری[13] رابطه ای معنادار وجود دارد؟ این پژوهش می­تواند اطلاعات و اگاهی­های بسیار سودمندی به رهبران بانکی در جهت شناسایی ابعاد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری و چگونگی بهبود کیفیت خدمات بانکی وارائه یک چارچوب برای درک بهتر خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری کمک نماید.   1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق: اگرچه بانکداری الکترونیکی در کشورهای صنعتی جهان به طور وسیعی گسترش یافته و همه مبادلات الکترونیکی ،اینترنتی و مدرن در جهان جایگزین مبادلات سنتی شده و تراکنش­های بین­المللی به شکل الکترونیکی، اینترنتی انجام می­شود(ابراهیم و همکارانش[14] 2006). بانکداری الکترونیکی در کشور ما مترادف ومحدود به دستگاه های خودپرداز، شبکه شتاب، تلفنبانک شده است طبق تحقیقات انجام شده، ایران در زمینه تجارت الکترونیک از بین 60 کشور جهان داری رتبه 58 می باشد(عمل نیک وهمکاران 1385). در حال حاضر افراد می­توانند بدون حضور فیزیکی در محل کار خود و تنها با استفاده از یک رایانه شخصی ویک مودم کار خود را در محیط خانه انجام دهند و این عوامل زمینه تسهیل انجام امور کسب و کار را فراهم نموده اند که منجر به افزایش رقابت میان موسسات سازمان ها در حوزه­های مختلف خدماتی و تولیدی-بازرگانی شده است. بیشتر صنایع از این فناوری جدید نوید بخش به طرق متعددی متاثر شده اند)لاو1999[15]، کالاکوتا[16] و وینستون[17] 1997).اما هیچ صنعتی به اندازه بانکداری حضور تجارت الکترونیک را تجربه نکرده است(ای­مارکت[18] 2000). شیوع سریع اینترنت، کانال­های خدماتی مورد استفاده در صنعت خدمات مالی را متحول کرده است به لحاظ جهانی تعداد مشتریانی که از بانکداری الکترونیکی استفاده می­کنند به­صورت روزافزون در حال افزایش است. اهمیت اینترنت در رقابت امروز و محیط بانکداری جهانی بطور گسترده­ای تصدیق شده است(باور[19] و کویاگان[20]2001،هاگس[21] 2011). فناوری اطلاعات امکان ارائه بسیاری از خدمات بانکی را توسط کانال های الکترونیکی فراهم ساخته است که پیشتر تنها پشت پیشخوان بانک­ها ارائه می­شد(گیانکودی[22] 1999). فناوری جدید و الکترونیکی شدن بانک­ها به آنها امکان می­دهد که سرعت، کیفیت، دقت، تنوع خدمات خودرا افزایش دهند(کلودینسکی[23] 2004). براساس آمار بانک مرکزی بیش از 7میلیارد و110میلیون قطعه اسکناس در ایران مورد استفاده قرار می گیرد که از این نظر ایران رتبه اول را در اختیار دارد از سویی عمر متوسط هر اسکناس در صورتی که خوب نگهداری شود سه سال ونیم است اگر بخواهیم اسکناس ها را به موقع امحا کنیم باید هر ساله 1 میلیارد و 400میلیون قطعه اسکناس از رده خارج شود که در حال حاضر تنها ظرفیت تولید 700 میلیون قطعه وجود دارد(ابراهیمی1381).از سوی دیگر استقرار بانکداری الکترونیک علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات،60 تا 70درصد هزینه های بانک را کاهش میدهد(اکینی و همکارانش[24] 2004).از این رو مهمترین ویژگی که می­توان برای بانکداری مبتنی­برفناوری برشمرد ارتباط سریع و سفارشی­سازی است که در این پژوهش به درک مشتریان نسبت به متغیرهای کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری می­پردازیم و اثر آن­ها را بر رضایت مشتریان وتمایلات رفتاری آن­ها بررسی می­کنیم این پژوهش می­تواند الگوی مناسبی برای مدیران در جهت بهبود خدمات مبتنی­برفناوری آنها باشد تا هم مشتریان خود را حفظ نمایند هم تا حد بسیار قابل توجهی از هزینه­های خود بکاهند. با توجه به این حجم استفاده بالای از اسکناس و رتبه پایین ایران در تجارت الکترونیک کیفیت پایین خدمات بانکی مبتنی­برفناوری است که رضایت­مشتری را به همراه نمی­آورد و او را ترغیب به استفاده مجدد از سیستم بانکداری الکترونیک نمی­کند و بانک­ها نمی­توانند 70درصد در هزینه­هایشان صرفه­جویی کنند این پژوهش قصد دارد برای کمک به بهبود کیفیت خدمات بانکی مبتنی­برفناوری در ایران به مطالعه درک کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری و رابطه ابعاد کیفیت خدمات و رضایت­مندی و تمایلات­رفتاری می­پردازد.

 

 

1-4 اهداف تحقیق 1-4-1 هدف اصلی:

شناخت ابعاد کیفیت خدمات مبتنی برفناوری از دیدگاه مشتریان و ارائه مدلی جهت ارزیابی کیفیت خدمات

1-4-2 اهداف فرعی:

برای رسیدن به هدف کلی مذکور داشتن اهداف فرعی زیر الزامی است:

شناسایی رابطه میان عملکرد از ابعاد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری صنعت بانکداری و رضایت­مندی مشتریان و تمایلات­رفتاری

شناسایی رابطه میان لذت از ابعاد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری صنعت بانکداری و رضایت­مندی مشتریان و تمایلات­رفتاری

شناسایی رابطه میان امنیت از ابعاد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری صنعت بانکداری و رضایت­مندی مشتریان و تمایلات­رفتاری

شناسایی رابطه میان اطمینان از ابعاد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری صنعت بانکداری و رضایت­مندی مشتریان و تمایلات­رفتاری

شناسایی رابطه میان طراحی از ابعاد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری صنعت بانکداری و رضایت­مندی مشتریان و تمایلات­رفتاری

شناسایی رابطه میان راحتی از ابعاد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری صنعت بانکداری و رضایت­مندی مشتریان و تمایلات­رفتاری

شناسایی رابطه میان سفارشی­سازی از ابعاد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری صنعت بانکداری و رضایت­مندی مشتریان و تمایلات­رفتاری

شناسایی رابطه میان ابعاد کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و رضایتمندی مشتریان

شناسایی رابطه میان ابعاد کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان

 

شناسایی رابطه میان رضایت­مندی مشتریان و تمایلات­رفتاری مشتریان

  1-4-3 اهداف کاربردی: این پژوهش می­تواند به تمام رهبران بانکی و موسسات مالی در شناخت هر چه بیشتر نیازهای مشتریانشان یاری رساند و آن­ها را در راه رسیدن به موفقیت­های بزرگتر یاری برساند.

 

 

1-5 بیان متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی     1-6- فرضیه­های تحقیق

   فرض یا فرضیه همان گونه که از نامش پیداست یک بیانیه حدسی، یا یک پیشنهاد آزمایشی و احتمالی درباره چگونگی رابطه بین دو یا چند متغیر است. فرضیه تا زمانی که به صورت علمی آزمون نشده و در نتیجه اثبات یا مردود نگردیده است جنبه آزمایش خواهد داشت. بدین ترتیب فرضیه­های تحقیق به صورت زیر بیان می­شوند.

فرضیه های اصلی

فرضیه اصلی اول: رابطه مثبت و معناداری میان کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و رضایت­مندی مشتریان وجود دارد.

فرضیه اصلی دوم: رابطه مثبت و معناداری میان کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

فرضیه اصلی سوم: رابطه مثبت و معناداری میان رضایت­مندی و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

فرضیه های فرعی

در راستای دستیابی به فرضیه­های اصلی، فرضیه های فرعی زیر را تدوین شده است.

فرضیه فرعی اول: رابطه مثبت و معناداری میان عملکرد کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری و رضایت­مندی مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی دوم: رابطه مثبت و معناداری میان لذت کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری و رضایت­مندی مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی سوم: رابطه مثبت و معناداری میان امنیت کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری و رضایت­مندی مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی چهارم: رابطه مثبت و معناداری میان اطمینان کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری و رضایت­مندی مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی پنجم: رابطه مثبت و معناداری میان طراحی کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری و رضایت­مندی مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی ششم: رابطه مثبت و معناداری میان راحتی کیفیت خدمات مبتنی­برفناوری و رضایت­مندی مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی هفتم: رابطه مثبت ومعناداری میان سفارشی­سازی کیفیت خدمات مبتنی­بر­فناوری و رضایت­مندی مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی هشتم: رابطه مثبت ومعناداری میان عملکرد کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی نهم: رابطه مثبت و معناداری میان لذت کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی دهم: رابطه مثبت و معناداری میان امنیت کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی یازدهم: رابطه مثبت و معناداری میان اطمینان کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی دوازدهم: رابطه مثبت و معناداری میان طراحی کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی سیزدهم: رابطه مثبت و معناداری میان راحتی کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

فرضیه فرعی چهاردهم: رابطه مثبت ومعناداری میان سفارشی­سازی کیفیت خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری و تمایلات­رفتاری مشتریان وجود دارد.

 

1-7 قلمرو تحقیق 1-7-1 قلمرو موضوعی

   قلمرو موضوعی این پژوهش مطالعه شناخت درک مشتریان از خدمات بانکداری مبتنی بر فناوری است.

 

 1-7-2 قلمرو مکانی

 محدوده مکانی این پژوهش بانک­های استان ایلام می­باشد.

 

1-7-3 قلمرو زمانی

 این پژوهش از نظر زمانی ده­ماه به طول انجامیده و محدوده زمانی آن اردیبهشت ماه تا بهمن­­ماه1391 بوده است.

 

 

1-8 واژه ها و اصطلاحات تخصصی 1-8-1 تعاریف مفهومی

راحتی: خدمات بانکی مبتنی­برفناوری که کارکرد آسانی دارد و در ساعات مختلف و در مکان­های مختلف در دسترس هستند (راوندتری[25]، استروم[26] ،میوتر[27]، بیتنر[28] 2000).

سفارشی­سازی: به توانایی خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری در ارائه خدمات متناسب و خدمات شخصی برای رفع نیازهای فردی و منافع مشتریان از قبیل تنظیم گزینه­های شخصی(لین وهسیه 2006).

طراحی: چیزی است که از لحاظ جذابیت بصری ،و استفاده از تجهیزات روز است(لین وهسیه 2006).

لذت: عملیات خدمات بانکداری مبتنی­برفناوری جالب توجه است. امکاناتی که استفاده از آنها برای مشتری شادی­بخش است و به مشتری احساس خوبی می­دهد(میوتر و همکارانش 2005).

اطمینا ن: توانایی انجام خدمات به شکلی مطمئن و قابل اعتماد می­باشد، به طوری که انتظارات مشتری تامین شود .معنای دیگر قابلیت اطمینان عمل به تعهدات است ؛ یعنی اگر سازمان خدماتی در زمینه زمان ارائه خدمت، شیوه ارائه خدمت و هزینه خدمت وعده­هایی می­دهد باید به آن عمل نماید(پاراسورامن[29] 1989).

 

 

1-8-2- تعریف عملیاتی واژه‌ها:

راحتی: قابلیت کار آسان و قابل درسترس در ساعات و اماکن گوناگون

اطمینان: توانایی انجام تعهدات به گونه ای مشتری رضایت داشته باشد.

طراحی:جذاب ساختن خدمات و استفاده از تجهیزات مدرن.


[1] Jhonstone

[2] MarebPress

[3] Glaveli, Petridou, Liassides & Spathis

[4] Lin & Hsieh

[5] functionality

[6] enjoyment

[7] security

[8] assurance

[9] design

[10] convenience

[11] customization

[12] satisfaction

[13] behavioral intentions”

[14] Ibrahim

[15] Love

[16] Kalakota

[17] Whinston

[18] emarket

[19] Bauer

[20] Coiagan

[21] Hughes

[22] Giannakoudi

[23] Kolodinsky

[24] Akinci

[25] Roundtree

[26] Ostrom

[27] Meuter

[28] Biitner

[29] Parasuraman

 


دانلود با لینک مستقیم


مطالعه درک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری مبتنی برفناوری ارائه شده توسط بانک ها در ایلام
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.