یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق درباره شبکه

اختصاصی از یارا فایل تحقیق درباره شبکه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 87

 

هر سیستم انرژی الکتریکی از سه قسمت تشکیل شده است که عبارتند از :

1 ـ مرکز تولید نیرو یا نیروگاه

2 ـ خطوط انتقال

3ـ شبکه‌های توزیع نیروگاه‌ها به دلایل ایمنی ،اقتصادی و منابع انرژی در مسافت دور از مصرف کننده قرار دارند و بنا به دلایل تلفات خط و افت ولتاژ ،انرژی را ما با سطح ولتاژ بالا انتقال می‌دهیم. و مزایای آن سطح مقطع هادی کاهش پیدا می‌کند در نتیجه وزن سیم مصرفی نیز کاهش پیدا می‌کند. افزایش بیش از حد ولتاژ نیز معایبی را در بر دارد که عبارتند از:

1ـ افزایش قیمت ترانسها در ابتدا و انتهای خط

2ـ افزایش بین هادی های خطوط انتقال و در نتیجه بزرگتر شدن دکلها

3 ـ افزایش تعداد مقره‌های دکلها جهت عایق سازی

4 ـ افزایش قیمت تجهیزات ولتاژ سطح انتقال 400و230 کیلوولت و ولتاژ سطح فوق توزیع 132 و 63 کیلو ولت و ولتاژ سطح توزیع 20 کیلو ولت و 400 ولت می‌باشد. ولتاژ تحویلی به مصرف کننده های مختلف متناسب با قدرت مورد نیاز آن می‌باشد که در مصارف کم حداکثر تا 3 کیلووات با 220 ولت تکفاز و در مصارف تا 50 کیلو ولت آمپر با 380 ولت سه فاز و در مصارف تا 3 مگا وات برق 20 کیلو ولت سه فاز و در بیشتر از 3 مگا وات با 63 و 132 کیلوولت استفاده می‌شود. شبکه برق : هر گاه به کمک سیم‌کشی چندین مصرف کننده از جریان برق استفاده کنند این سیم کشی را شبکه گویندکه در طراحی شبکه توزیع انرژی باید نکاتی را در نظر گرفت که عبارتند از :

1ـ تلفات توان الکتریکی کمتر باشد .

2ـ اطمینان خوبی به نظر حفاظتی داشته باشد.

3 ـ عیب یابی شبکه سریع باشد.

4 ـ طرح تا حد امکان ساده باشد

. 5ـ ضریب بهره شبکه بالا باشد.

انواع شبکه ها:

شبکه‌های باز(شعاعی)

شبکه‌های بسته ( از دو سو تغذیه یا حلقوی)

شبکه‌های ستارهای

شبکه غربالی یا تور عنکبوتی:

1 ـ شبکه‌های باز (شعاعی):در این نوع شبکه تغذیه الکتریکی از یک نکته انجام می‌گیرد و از یک سو تغذیه می‌شود.و از تابلو اصلی توسط انشعابهایی انرژی به مصرف کننده یا تابلوهای ترسیم کوچکتر حمل می‌شود و این انشعابها شعاعی شکل است. معایب شبکه های باز: قابلیت اطمینان در حالت کار کمتر می‌باشدـ تلفات توان در مقایسه با سایر شبکه ها بیشتر است

به منظور محدود کردن تلفات توان باید سطح مقطع کابل بزرگتر انتخاب گردد. مزایا: به لحاظ سادگی ساختار قابل درک است

کلیه نواقص آن را به طور سریع وی‌توان یافت و رفع کرد. ـ توان یا قدرت اتصال کوتاه به علت اینکه از یکسو تغذیه می‌شود کم می‌باشد. در جاهایی که قطع برق اتفاقی مجار نمی‌باشد جهت بالا بردن ضریب اطمینان شبکه از شبکه‌های بسته استفاده می‌شود شبکه های بسته از دو نوع پست مختلف تغذیه می‌شوند.در شبکه‌های حلقوی نقطه ابتدا و انتهای خط از یک منبع انرژی تغذیه می‌گردد. انواع خطوط انتقال : خطوط هوایی ـ خطوط زمینی مزایای شبکه‌های هوایی : شبکه‌هوایی ارزانتر از سیستم زمینی است ـ با افزایش ولتاژ قیمت سیستم زمینی نسبت به هوایی افزایش می‌یابد. ـ خطوط هوایی از نظر تعمیرات اسانتر است و عیب‌یابی آن به راحتی انجام می‌پذیرد ـ امکان انشعاب گیری در هر نقطه بدون ایجاد اغتشاش امکان پذیر است. ـ در مناطقی که افزایش مصرف رو به رشد است یک مزیت قابل توجه است. مزایای شبکه‌های زمینی :

1 ـ امکان به وجود آمدن اتفاقاتی مانند اتصال کوتاه،پارگی نسبت به خط هوایی کمتر است.

2 ـ چنانکه بخواهند چند ترانس و ژنراتور در فاصله نزدیکی به هم قرار گیرند بهتر است از کابل جهت رعایت مساله حفاظت استفاده شود.

3ـ در صورتی که تنظیم ولتاژ مورد نظر باشد خط زمینی ترجیح داده می‌شود چون تلفات القایی در آن کمتر است. اگر فواصل هادی‌های یک خط سه فاز با یکدیگر برابر نباشند اندوکتانس فازها با هم مساوی نبوده و سیستم قدرت نا متقارن می‌گردد یعنی در صورت اعمال ولتاژ متعادل به ابتدای خط ولتاژهای انتهایی نامتعادل خواهند بود برای رفع این مشکل از دو روش استفاده می‌شود که عبارتند از :

1 ـ آرایش به صورت مثلث متساوی الاضلاع

2ـ خطوط جابجا شده جهت افزایش قابلیت اطمینان خطوط انتقال انرژی با وجود هزینه‌های زیاد نصب خطوط انتقال دومداره از مقبولیت خاصی برخوردار است. بررسی پارامتر های مناسب در احداث خطوط : 1ـ انتخاب سطح ولتاژ انتقال

2ـ مسیر یابی خط انتقال

3‌ـ نقشه برداری و تهیه پلان

4ـ عملیات زمین شناسی

5ـ طراحی هادی‌های انتقال

6ـ سیم محافظ هوایی

7ـ مقره‌ها

8ـ انتخاب برج و محاسبات بارگذاری


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شبکه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.