یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی اقلیم

اختصاصی از یارا فایل دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی اقلیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 27 صفحه

تنظیم شرایط محیطی اقلیم تعادل حرارتی ایجاد تعادل حرارتی بین بدن و محیط اطراف ، از جمله نیاز های اولیه برای تامین سلامتی و آسایش انسان است .
برای برقراری این تعادل ، علی رغم تغییرات زیاد درجه حرارت هوای اطراف بدن ، دمای پوست باید ثابت بماند یا فقط به میزان بسیار کمی تغییر کند . ایجاد چنین تعادلی به ترکیب عوامل مختلفی بستگی دارد .
بعضی از این عوامل ، ویژگی های متابولیکی شخص ، فعالیت فیزیکی ، نوع لباس و عادت وی به هوای محیط اطراف است و عوامل دیگر آن عبارتند از : درجه حرارت هوا ، تابش آفتاب ، رطوبت و جریان هوا که در اینجا « عناصر اقلیمی » نامیده می شود .
اصولا در بسیاری از مناطق جهان اقلیم به وسیله ی عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا مشخص می شود . ایران در عرض جغرافیایی 25 و 40 درجه شمالی قرار گرفته است . به عبارتی واقع در منطقه ی گرم و از نظر ارتفاع نیز ، فلات مرتفعی است . با وجود اینکه ایران دارای دو حوزه ی بزرگ آب ( دریای خزر و خلیج فارس ) است ، به دلیل وجود رشته کوههای البرز و زاگرس و نحوه ی قرار گیری آنها ، اثرات این دو حوزه محدود به نواحی بسیار نزدیک به آنهاست و این حوزه ها ، به ندرت اثری در تعدیل درجه حرارت هوای قسمت های داخلی دارند .
تقسیمات چهارگانه ایران توسط: اقلیم معتدل و مرطوب ( سواحل جنوبی دریای خزر ) اقلیم سرد ( کوهستان های غربی ) اقلیم گرم و خشک : ( فلات مرکزی ) اقلیم گرم و مرطوب ( سواحل جنوبی ) اقلیم معتدل و مرطوب نواری باریک بین رشته کوههای البرز و دریای خزر خصوصیات آب و هوایی : رطوبت نسبتا زیاد در تمام فصول اختلاف کم درجه حرارت بین روز و شب پوشش وسیع نباتی بارندگی زیاد در تمام فصول سال ، خصوصا در فصول پاییز و زمستان نوسان درجه حرارت در طی شبانه روز بسیار کم است و در مواقعی که آسمان ابری است ، نوسان درجه حرارت باز هم کاهش می یابد اقلیم معتدل و مرطوب تدابیر مورد نیاز در این اقلیم در فصول گرم : در کلیه ی فضاهای شهری از جریان باد و در داخل ساختمان ها کوران دو طرفه امکان داشته باشد . بهترین تدبیر به منظور افزایش آسایش حرارتی : ایجاد سایه و استفاده از جریان هوا در فصول سرد : بایستی جلوی باد سرد توام با باران را مسدود نمود .
اقلیم معتدل و مرطوب اقلیم معتدل و مرطوب خصوصیات کلی بافت شهری و روستایی : الف – بافت شهری و روستایی به صورت باز و گسترده ب – فضاهای شهری نسبتا وسیع ج – کوچه های نسبتا عریض د – ساختمان ها جدا از هم ، در مراکز شهری متصل به هم فرم بنا : جهت مقابله با بارندگی شدید و رطوبت زیاد بام ساختمان به صورت شیبدار ایوان و یا غلام گردش در اطراف ساختمان شکل ساختمان به صورت برون گرا عدم وجود زیر زمین ← به دلیل جمع شدن هوای مرطوب سنگین در پایین ، سطح بالای آبهای زیر زمینی کف طبقه همکف بالاتر از سطح طبیعی زمین استفاده از مصالح با حداقل ظرفیت حرارتی و در صورت اجبار استفاده از مصالح سنگین در حداقل ضخامت استفاده از مصالح سبک استفاده از مصالح نباتی اقلیم گرم و مرطوب امتداد یک نوار ساحلی باریک و نسبتا طولانی خصوصیات آب و هوایی : رطوبت هوا در تمام فصل های سال زیاد است ← اختلاف دمای شب و روز کم است تفاوت دمای خشکی و دریا موجب به وجود آمدن نسیم های دریا و خشکی می شود اما این نسیم ها به

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی اقلیم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.