یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله تاریخچه زمان سنجی

اختصاصی از یارا فایل مقاله تاریخچه زمان سنجی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله تاریخچه زمان سنجی


مقاله تاریخچه زمان سنجی

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:27

تاریخچه زمان سنجی

 روش های مطالعه کار در قالب دو روش مستقیم از هم یعنی مطالعه زمان و مطالعه روش          ( که قبلا به مطالعه حرکت معروف بود ) رشد کرد . به همین دلیل در گذشته وامروز در برخی از متون ، مطالعه کار را مطالعه زمان و حرکت نیز می نامند .

زمان سنجی که عبارتست از شکستن کار به عناصر و اجزاء و تعیین زمانهای لازم برای انجام کار نخستین بار به وسیله فردی فرانسوی به نام پرونت (prronet ) در سال 1760در یک کارخانه سوزن سازی ابداع شد . سپس در سال 1792 توسط تامس میسون Thomas mason) ( در صنعت سفال سازی و بوسیله بالتن وال (boulton wall ) بر روی عمل سوراخکاری فلز در 1801 مورد استفاده قرار گرفت.

 بعداَ چارلز بابیج که بیشتر به خاطر اختراع نوعی ساده از کامپیوتر معروف شد درکارخانه سوزن سازی در سال 1830 کارهای مراحل تولید را زمان سنجی کرد

 نخستین کار جدی دربارة زمان سنجی به وسیله فردریک وینسلو تیلور  Fredrick.w.Taylor) ) درسال  1881 در کارخانه فولاد میدوال (midvale ) انجام شد. تیلور به خاطر ابداع الگویی برای مطالعه عناصر کار و تعیین زمان انجام کار و طرح واژه مطالعه زمان، نسبت به گذشتگان خود از این حیث از اعتبار بیشتری برخوردار است . بعدها چارلز بدوکس    (Charles bedaux ) با استفاده از ضریب مجاز در زمان سنجی و تعیین ضریبی برای آهنگ کار، زمان سنجی را تکامل بیشتری بخشید.

 به این ترتیب مطالعه زمان یا زمان سنجی که به وسیله تیلور آغاز شد برای تعیین استانداردهای زمان انجام کار، به کار رفت ، بعدها استاندارد زمان انجام کار نقش مهمی را در پیش بینی هزینه تولید ،تعداد نیروی کار مورد نیاز موعد تحویل کالا به مشتری و پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس حجم تولید نسبت به زمان استاندارد ، نظارت بر عملکرد نیروی کار و افزایش کارایی و بهره وری ایفا کرد.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله تاریخچه زمان سنجی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.