یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق درباره proxy

اختصاصی از یارا فایل تحقیق درباره proxy دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

بسمه تعالی

دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

“proxy servers”

شبکه های کامپوتری

استاد:جناب آقای فیروزبخت

تهیه کننده: لاله کریم خانی

شماره دانشجویی:

آذر84

فهرست:

- Proxy server :

- Web proxy:

- شفافیت پروکسی:

- پروکسی های معکوس:

- پروکسی های تقسیم شده:

- پروکسی سرورهای معروف:.

وب پروکسی سرور چیست؟

- Brwser دسترسی به اینترنت :

- caching documents:

- پیکر بندی Browser ها برای استفاده از پروکسی سرورها :

- فراهم کردن دسترسی به اینترنت با استفاده از شبکه های خصوصی برای شرکتها:

- تراکنش معمولی توسط یک سرور:

- برقراری ارتباط از طریق پروکسی سرور:

- درخواست BROWSER HTTP به تراکنش REMOTE HTTP :

- درخواست browser HTTP به تراکنش Remote FTP:

- مزیت ها و معایب پنهان سازی اسناد(caching ducuments):

- ارتباط پروکسی سرور با پروکسی سرور:

منابع:

www.wikipedia.com

www.purveyor.com

Proxy server :

یک پروکسی سرور یک سرویس شبکه کامپیوتر می باشدکه به سرویس گیرنده ها اجازه برقراری ارتباط غیر مستقیم با دیگر سرویسهای شبکه می دهد. یک سرویس گیرنده می‌تواند ارتباط برقرار کند با یک پروکسی سرور، پس از درخواست ارتباط فایل و یا دیگر منابع قابل دسترسی در سرورهای مختلف می شود. پروکسی منابع را با برقراری ارتباط بایک سرور مشخص شده و یا با سرویس گرفتن آن از یک cache و پروکسی ممکن است درخواست سرویس گیرنده و یا پاسخ سرور را برای اهداف متفاوتی تغییر دهد.یک پروکسی سرور همچنان می تواند به عنوان یک Firewall سرویس بدهد.

Web proxy:

یک کاربرد عمومی از پروکسی، caching webproxy است که این تقریباً یک cache از ‌web page ها و فایلها را قابل دسترسی برای کنترل دو سرویس دهنده های وب فراهم می کند. تصویب کردن سرویس گیرنده های شبکه های محلی برای دستیابی آنها با سرعت و اطمینان بیشتر.

زمانی که یک درخواست برای منابع وب می رسد بخصوص بوسیله URL پروکسی cache به دنبال راه URL درcache محلی آن می گردد، اگر یافت مدارک را فوراً به آن بر می گرداند در غیر این صورت آن را از سرورهای دور می آورد. آن را باز می گرداند به درخواست دهنده و یک کپی از آن در cache نگه می دارد.

cache عموماً از الگوریتم انقضا برای حذف اسناد از cache استفاده می کند. بنا به سن آنها سایز و تاریخ دستیابی اشان دو الگوریتم ساده cache ، LRU اخیراً کمترین استفاده least – recently used و LFU مکرراً کمترین استفاده ،Least frequently useal ـ LRU اسناد LRU حذف می کند و LFU اسناد LFU حذف می کند .

وب پروکسی ها همچنان می توانند مفاد سرورهای صفحات وب را فیلتر کنند. برخی برنامه های کاربردی censoruare که تلاش برای بلاک کردن عناصر وب های متجاوز نقش وب پروکسی را ایفاء می کنند، دیگر وب پروکسی ها صفحات وب را برای اهداف خاص و یا شنودگان اصلاح می کند به طور مثال: skweeze صفحات وب را برای تلفن های همراه و DDA ها اصلاح می کند. عملکرد شبکه همچنان می تواند گسترش بدهد پروکسیها را برای جلوگیری ویروسهای کامپیوتری و دیگر عناصر ضد که از وب remote سرویس می گیرند.

شفافیت پروکسی:

خیلی از سازمانها شامل شرکتها و مدارس و خانواده ها پروکسی سرورها را بکار می‌برند برای وادارکردن شبکه برای استفاده از سیاستها و یا فراهم امنیت و سرویسهای cach .

معمولاً وب پروکسی برای کاربرد سرویس گیرنده شفاف نیست. آن باید محدود کند با استفاده از پروکسی، به طور دستی و یا به طور متن ترتیبی. بنابراین یک کاربر می تواند سرباز بزند از پروکسی به سادگی با reset بازنشاندن محدودیت سرویس گیرنده . یک پروکسی شفاف tansproxy یک پروکسی سرور را با NAT ترکیب میکند بنابراین این ارتباط مسیری را تعیین می کند به سمت پروکسی بدون سمت محدود کننده سرویس گیرنده. هرچند RFC3040 بیان می کند این نوع را از پروکسی های جلوگیری کننده. هر دو NAT و Trans proxy دو مبحث هم ستیز در مجامع تکنیکی اینترنت می باشد تا زمانی که هردو مختل می کنند اصل end to ned به محض اینکه TCP/IP طراحی گردید.

واژه پروکسی همچنین در موارد مختلفی از پروتکل(SIP) Session Initiation در صداهای جدیدی بالاتر از IP سیستمها استفاده می شود. یک پروکسی SIP نامتشابه به وب پروکسی محتویات یک سرویس گیرنده داده را اداره می کند.

پروکسی های معکوس:

یک پروکسی معکوس، یک پروکسی سرور است که در همسایگی یکی یا بیشتری وب سرور راه اندازی می شود. تمامی ترافیک که از اینترنت و یکی از مقصدهای وب سرورها می آید به پروکسی سرور می رود. چندین دلیل برای نصب پروکسی های معکوس وجود دارد.

-امنیت، یک پروکسی سرور یک لایه اضافی برای دفاع که بنابرآن ازوب سرور در زنجیره بالاترحمایت می کند.

-رمزگذاری/ افزایش سرعت SSL : هنگامی که امنیت وب سایت ایجاد می شود رمزگذاری SSL با خود وب سرور انجام نمی شود اما این پروکسی معکوس است که مجهز به افزایش سرعت SSL سخت افزار می باشد.

-انتقال توزیع شده: پروکسی معکوس می تواند به طور توزیع شده بارگذاری کند در چندین وب سرور هر وب سروری محیط کاربردی خود را به خدمت می گیرد. دراین حالت یک پروکسی معکوس ممکن است نیاز به دوباره نوشتن URL در هر صفحه وب داشته باشد.

سرویس دادن و گرفتن از محتوای ایستا:یک پروکسی معکوس می تواند ارسال فایل کند به وب سرورها یا پنهان کردن محتویات ایستا مثل عکس ها و دیگر محتویات گرافیکی دیگر.

فشرده سازی: یک پروکسی معکوس می تواند محتویات را برای بالابردن سرعت زمان loud آن بهینه و فشرده کند.

پروکسی های تقسیم شده:

یک پروکسی دو نیم شده ضرورتاً یک جفت از پروکسی های نصب شده در دو کامپیوتر است. هنگامی که آنها به طور موثر دو قسمت از یک برنامه هستند آنها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در یک راه موثرتر آنها می توانند ارتباط برقرار کنند با یک منبع استاندارد یا ابزاری مثل یک وب سایت و یا .browser این برای فشرده سازی داده با یک پیوند کند ایده آل است .

همانند یک سرویس داده بی سیم و یا سیـار، برای مثال از browser ,web browsing کاربر اشاره می کند به پروکسی محلی که با نیمه دیگر آن در برخی از محلهای دور ارتباط برقرار می کند. این سرورهای راه دور قابل کنترل داده های ضروری را واکشی می کندو دوباره آن را بسته بندی می کند و به پروکسی برمی گرداند محلی کاربر همان که باز می کند داده آن را برای browser در سبک استاندارد مهیا می باشد. تند کننده وب Goole یک مثال از پروکسی دو نیم شده است.

پروکسی سرورهای معروف:

ــSquid cache یک HTPP پروکسی سرور معروف در Unix و Linux می باشد.

ــ Appche ، HTPP سرور می تواند به عنوان یک پروکسی سرور برای انجام پیکربندی عمل کند.

ــ Wingate یک پروتکل اینترنتی کوچک پروکسی سرور است که می تواند در ارسال از یک مسیر دیگر و انواع ترافیک در ویندوز مایکرو سافت میزبان استفاده شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره proxy
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.