یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

نقش استرس در سلامت فرد

اختصاصی از یارا فایل نقش استرس در سلامت فرد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نقش استرس در سلامت فرد


نقش استرس در سلامت فرد

نقش استرس در سلامت فرد

 

مقدمه

نقش استرس در سلامت و بیماری به اثبات رسیده است و قبول این مسئله که استرس با بروز بسیاری از بیماریها در ارتباط است، روز به روز جنبه علمیتری پیدا می کند. برخی مطالعات نشان داده هر واحد افزایش در استرس با 03/55 گرم کاهش در وزن نوزاد و 3 روز کاهش در سن موقع تولد نوزاد ارتباط دارد. این مطالعه با هدف تعیین ارتباط استرسهای دوران باردای با وزن و سن موقع تولد نوزادان در اصفهان انجام شده است.

روشها: این تحقیق یک مطالعه توصیفی تحلیلی است. که به طور مقطعی انجام شده است. نمونه های این پژوهش را301 خانم مراجعه کننده به بیمارستانهای منتخب شهر اصفهان تشکیل دادهاند

اطلاعات مورد نظر با استفاده از روشهای مشاهده، مصاحبه و مطالعه پروندههای زایمانی جمعآوری و پرسشنامهها تکمیل گردید. برای  تجزیه و تحلیل اطلاعات از روشهای آنالیز واریانس و رگرسیون استپ داون استفاده شده است.

نتایج: یافته هـای پژوهش نشان داد استرسهای دوران بارداری با وزن موقع تولد (P=0/004) و سن موقع تولد نوزاد 

(P=0/041) ارتباط دارد.

بحث: با توجـه به نتایج پژوهـش، ارتقاء سطـح آگاهی جامعـه در خصـوص اهمیت بهداشت روانی خانمهـای باردار ضروری به نظر میرسد. با حمایت روحی روانـی مادران باردار و ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش استرسهای دوران بارداری همچنین آموزش روشهای مناسب واکنش در مقابل استرس میتوان در جهت ارتقاء سلامت جامعه گام برداشت.

واژه های کلیدی: استرس، استرس در دوران بارداری، وزن نوزاد، سن موقع تولد نوزاد.

نوع فایل:word

سایز :8.74 KB  

تعداد صفحه : 11 


دانلود با لینک مستقیم


نقش استرس در سلامت فرد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.