یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پاورپوینت درمورد امنیت شغلی

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت درمورد امنیت شغلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .pptx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 8 اسلاید


 قسمتی از متن .pptx : 

 

مرکز تربیت معلم رسالت زاهدانعنوان:امنیت شغلیاستاد:جناب آقای خاشیگردآورنده:سمیه دادکانی

امنیت شغلی

نیروی کار برای حفظ منافع خودش از جمله تامین امنیت شغل تلاش کند و سازمان ها و تشکل هایی هم که در این راستا ماهیت وجودی دارند به نوعی وابسته به دولت هستند.

یکی از دلایل عمده اینکه امنیت شغلی در ایران وجود ندارد نبود نهادهای مدنی مرتبط با نیروی کار است. به طور دقیق یعنی عدم وجود سندیکاهای کارگری و اتحادیه های کارگری که از حقوق نیروی کار دفاع کند و در برابر کارفرما از امنیت شغلی آنها حمایت کند. از دیگر دلایل آن به این خاطر است که دولت و سازما ن ها و ارگان های دولتی خود تبدیل به بزرگ ترین کارفرما تبدیل شده این در حالی است که در کشورهای صنعتی و در کشورهای پیشرفته دولت مدافع حقوق است و از نیروی کار در برابر کارفرمایان بخش خصوصی دفاع می کند. اما در ایران دولت یکی از بزرگ ترین کارفرماهاست.

به همین خاطر است می بینیم که به هیچ وجه اجازه داده نمی شود نیروی کار برای حفظ منافع خودش از جمله تامین امنیت شغل تلاش کند و سازمان ها و تشکل هایی هم که در این راستا ماهیت وجودی دارند به نوعی وابسته به دولت هستند. به عنوان نمونه تقاضای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای ایجاد تشکل و سندیکای کارگری که منجر به دستگیری رهبران این جنبش و روانه آنها به زندان شد از مصادیقی است که نشان دهنده عدم اجازه کارگران برای دفاع از منافع مسلم و طبیعی خویش است. اما همین مسئله در کشورهای صنعتی به عنوان یک حق طبیعی شناخته شده و ایجاد تشکل و سندیکا به سادگی به کارگران داده می شود.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درمورد امنیت شغلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.