یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پروژه آمار بررسی آماری درخواست جستجوی اطلاعات از بانک های خارجی موجود در مرکز اطلاعات ایران

اختصاصی از یارا فایل پروژه آمار بررسی آماری درخواست جستجوی اطلاعات از بانک های خارجی موجود در مرکز اطلاعات ایران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پروژه آمار بررسی آماری درخواست جستجوی اطلاعات از بانک های خارجی موجود در مرکز اطلاعات ایران


پروژه آمار بررسی آماری درخواست جستجوی اطلاعات از بانک های خارجی موجود در مرکز اطلاعات ایران

دانلود پروژه آمار بررسی آماری درخواست جستجوی اطلاعات از بانک های خارجی موجود در مرکز اطلاعات ایران با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 23

دانلود پروژه آمار آماده

 

چکیده

در این مقاله فرم‎های جستجوی اطلاعات از بانک‎های خارجی در سال 1374 تجزیه و تحلیل شده و از نظر وضعیت تحصیلی, مقطع و گروه تحصیلی, نوع دانشگاه, موضوعات درخواستی, میزان درآمد حاصله و تراکم مراجعین در ماه‎های مختلف سال مورد بررسی قرار گرفته است.

بانک‎های اطلاعاتی به منظور سازمان دادن به اطلاعات پراکنده‎ای ایجاد می‎شوند که در حالت پراکندگی ماده خامی بیش نیستند و با پردازش آن‎ها می‎توان بر اساس نیازها و مراجعات مختلف, مجراهای مناسب بازیابی اطلاعات را برای استفاده‎کنندگان فراهم کرد.

مرکز اطلاعات و مدارک علمی نیز به منظور پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی مراکز و مؤسسات پژوهشی, محققان, استادان, دانشجویان و... در چارچوب اهداف و وظایف محوله اقدام به تهیه و راه‎اندازی بانک‎های اطلاعاتی (فهرست ضمیمه) نموده است و تلاش دارد که بر وسعت این امکانات بیفزاید. این گسترش بدون وجود اطلاعات از وضعیت موجود بانک‎ها و مراجعین آن‎ها امکان‎پذیر نخواهد بود.

چندین سال از فعالیت بانک‎های اطلاعاتی خارجی در مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران می‎گذرد و تاکنون اطلاعات حاصل از فرم‎های درخواست جستجوی اطلاعات, ارزیابی نشده است و نیاز به آگاهی از وضعیت مراجعین به این بانک‎ها همواره وجود داشته است: این که چه نوع مراجعینی, از چه قشر, با چه سطح تحصیلات و نیز با چه موضوعات درخواستی به این مرکز مراجعه می‎کنند. در این بررسی سعی شده وضعیت مراجعین به بانک‎های اطلاعاتی خارجی مرکز اطلاعات و مدارک علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا از این طریق بتوان در انتخاب نوع بانک‎ها, و تقویت و توسعه آن‎ها اقدام لازم را به عمل آورد. با این هدف کلیه فرم‎های تکمیل شدة جستجوی اطلاعات (نمونه پیوست) در سال 1374 مورد استفاده قرار گرفت. از آنجا که جامعة آماری تحقیق عبارت از 1115 فرم درخواست جستجوی اطلاعات, بود با بهره‎گیری از فرمول "کوکران" حجم نمونة لازم برای مطالعه تعیین گردید. تعداد 187 نمونه با روش نمونه‎گیری تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت.

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.