یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق با موضوع فلسفه دین.Doc

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق با موضوع فلسفه دین.Doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق با موضوع فلسفه دین.Doc


دانلود تحقیق با موضوع فلسفه دین.Doc

دانلود تحقیق با موضوع فلسفه دین

نوع فایل Word دانلود انواع تحقیق

تعداد صفحات : 51

فهرست محتوا 

پیشگفتار

ریچارد سوئین برن (Richard Swinburne) (۱۹۳۴-) استاد فلسفه دین در آکسفورد، یکى از تأثیرگذارترین فیلسوفان دین در دهه هاى اخیر محسوب مى شود. او مانند پلانتینگا (۱۹۳۲-) و ولترستورف(۱۹۳۲-) در آمریکا پایبندى صریح و قاطع به خداباورى وعقیده خداباورانه (theism) را با استدلال فلسفى دقیق جمع کرد. سوئین برن از ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۲ در دانشگاه هال و از ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۴ در دانشگاه کیل تدریس کرد. او همچنین تا سال۲۰۰۲ به تدریس در دانشگاه آکسفورد اشتغال داشته است...
تأثیرگذارترین آثار سوئین برن:
نظم وجود:
نظریه «کانت‏» در باره وجدان اخلاقى و نقد آن
«توضیح نظریه «کانت‏» چند مقدمه دارد:
مقدمه اول: مبتنى است‏بر یک نظریه دیگرى که خود کانت و بعضى از فیلسوفان جهان داشته و دارند و آن این که آیاهمه محتویات ذهن انسان، همه سرمایه‏هاى ذهنى و فکرى و وجدانى انسان ماءخوذ از احساس‏ها و تجربه‏ها است؟یعنى آیا همه فکر و اندیشه‏ها و احساس‏هائى که در انسان وجود دارد، ابتداء که او به دنیا آمده به هیچ شکل و عنوانى‏در او موجود نبوده و انسانها هر چه به دست آورده‏اند، فقط از راه حواس (گوش; چشم; قوه لمس; چشائى و شنوائى)به دست آورده‏اند یا این که یک سلسله از احکام از ابتداء خلقت همراه ذهن او موجود بودند؟
برخى از دانشمندان قدیم و جدید به نظر اول معتقدند که در ذهن انسان هیچ چیزى وجود ندارد که قبل از بکارگیرى‏حواس ظاهر موجود باشند بلکه همه محتویات فکرى و ذهنى انسان از همین دروازه‏هاى حواس وارد شده‏اند و غیراینها چیزى نیست.
در نظر اینان ذهن انسان حکم انبارى را دارد که از ابتداء خالى محض است و از پنچ درگاه یا بیشتر اشیائى در انبارریخته مى‏شود.
جمعى دیگر معتقد به نظر دوم هستند اینان عقیده دارند که آنچه در انبار ذهن انسان وجود دارد، دو بخش است‏بخشى از آنها از طریق همین حواس یعنى درب‏ها و روزنه‏هاى حواس وارد ذهن شده‏اند و پاره‏اى دیگر از آنها قبل ازاحساس در ذهن ما وجود دارند... 
مقدمه دوم: این که احکام عقل داراى دو بخش است‏بخش نظرى و بخش عملى. بخش عقل نظرى همان درک عقل‏انسان چیزهائى را که هست‏یعنى درک هست‏ها و بخش عقل عملى، درک عقل چیزهائى را است که باید عمل کنیم‏یعنى درک بایدها تمام فلسفه کانت نقد عقل نظرى و عملى بوده، در مقام بیان این است که از عقل نظرى چه کارهائى ساخته است واز عقل عملى چه کارهائى. و او سرانجام به این نتیجه مى‏رسد که از عقل نظرى کار زیادى ساخته نیست‏و عمده، عقل عملى است و از اینجا او به وجدان میرسد و نظریه وجدان را ابراز مى‏کند... 
مقدمه سوم: این که احکام وجدان از دیدگاه «کانت‏» کدام‏ها هستند؟ «کانت‏» مى‏گوید: «وجدان یا عقل عملى، یک‏سلسله از احکام قبلى است‏یعنى از راه حس و تجربه به دست‏بشر نرسیده، بلکه جزو سرشت و فطرت بشر است.مثلا فرمان به این که راست‏بگو و دروغ نگو، فرمانى است که قبل از این که انسان تجربه‏اى درباره کلام راست‏یا کلام‏دروغ داشته باشد و نتیجه راستى را ببیند، وجدان به او مى‏گوید راست‏بگو و دروغ نگو وجود داشته است پس همه‏دستورهاى وجدان از قبیل دستورهاى قبلى و فطرى یعنى مادرزادى است و به حس و تجربه مربوط نیست از اینروفرمان اخلاقى کارى به نتائج کارها و افعال انسان ندارد، بلکه خودش اساس است. ..
کمال و سعادت غیر قبابل تفکیک‏اند
نقد نظریه کانت در وجدان اخلاقى
کیفر گناهان(1)
1 ـ اول : گناهان جنسى
سرکوب کردن غرایز
علل و عوامل تحریم مفاسد جنسى
1 ـ زنا
فلسفه تحریم زنا :
آثار زنا در روایات
2 ـ لواط
3 ـ مساحقه(4)
4 ـ قیادت
5 ـ قذف(2)
نظر دیگران
6 ـ شراب خوارى(1)
نکته اى از المیزان
مفاسد شراب خوارى

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق با موضوع فلسفه دین.Doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.