یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با علوم قرآنی

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با علوم قرآنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با علوم قرآنی


پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با علوم قرآنی

 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از محتوی متن پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 198 صفحه

باسمه تعالی عنوان کتاب : آشنایی با علوم قرآنی رشته : زبان و ادبیات فارسی مؤلف : دکتر علی اصغر حلبی واحد 2 تهیه پاورپوینت از : شهرام بهمن تاجانی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز رودسر هدف کلی : آشنایی دانشجویان ولو به اختصار نسبت به مفاهیم مختلفی که در فهم و تفسیر قرآن مجید به عنوان کتاب دینی مسلمانان لازم است و همچنین علومی که می توان به کمک آن به فهم بیشتر قرآن مجید پرداخت . فصل اول :تفسیر ، تأویل و تنزیل هدفهای رفتاری : آشنایی دانشجو با : تعاریف مختلف در باب تأویل و تنزیل فرق انزال و تنزیل علت تدریجی بودن نزول قرآن کریم تعاریف تفسیر: 1- تفسیر علمی است که از معنی قرآن [ = ارتباط آیات با همدیگر ] به حسب طاقت بشری و به حسب آنچه قواعد عربیت اقتضاء‌ دارد ، بحث می کند . 2 - تفسیر علمی که از احوال الفاظ کلام خدا بحث می کند از این حیث که بر مراد خدای تعالی دلالت می کند. 3-تعریف دقیقترتفسیر : تفسیر در اصل به معنی کشف و اظهار است و در شرع توضیح معنی آیه و بیان شأن نزول و قصه و سبب است که آیه در آن باب نازل شده به لفظی که دلالت آن دلالت آشکار باشد.
واژه تفسیر تنها یک بار در قرآن و آن هم در سوره فرقان آیه 34 بکار رفته است.
« ...
و لا یأتونک بمثل الا جئناک بالحق و احسن تفسیراً » تفسیر مستلزم یک رشته علوم است که آن را مادی گویند . مبادی تفسیر، عبارت است از دانش علوم عربییه بویژه صرف و نحو، اصول ،کلام ، اصول فقه ، علم جدل ، فقه ، حدیث ، خبر واشعار عرب ( بویژه شعر جاهلی ) و قصص انبیاء وچند علم دیگر.
غرض از تحصیل علم تفسیر : شناخت معانی و نظم قرآن است . فایده علم تفسیر : توانایی یافتن بر استنباط احکام شرعی بر وجه صحیح است. موضوع علم تفسیر : کلام خدای تعالی است که منبع هر حکمتی و معدن هر فضیلتی است.
تأویل : در لغت به معنی به آغاز بازگردانیدن و در شرع به معنی بازگردانیدن لفظ از معنی ظاهری به معنی احتمالی آن است به شرط آن که محتمل را موافق کتاب و سنت بیابند .
تأویل نزد علمای اصول :در نزد علمای اصول ، تأویل مرداف تفسیر است با این فرق که تأویل ظن به مراد است و تفسیر قطع بدان در میان مسلمانان بویژه صوفیه و شیعه و اخوان الصفا به تأویل آیات بیشتر توجه شده است تا به تفسیر آنها .
تنزیل : در لغت به معنی فرو فرستادن و در اسلام عبارت است از ظهور قرآن بر حسب احتیاج امت اسلامی بواسطه جبرییل بر قلب پیامبر (ص) .
فرق انزال و تنزیل : انزال را در مورد امری ناگهانی و دفعی بکار می برند در حالی که تنزیل در تدریج بکار می رود .
فصل دوم : مصادر تفسیر هدفهای رفتاری : توانایی دانشجویان در بیان -تفسیر به نقل ( منقول ) و سبب پیدایش آن - تفسیر به رأی ( معقول ) و علت پیدا شدن آن - ماهیت اسرائیلیات و علت ولع بعضی مفسران به آن مصادر تفسیر : دو طریقه تفسیر معروف است . تفسیر به نقل یا منقول تفسیر به اجتهاد یا تفسیر به رأی مهمترین دلیل ورود وضع در تفسیر به نقل : 1-وجود دو تفسیر متناقض برای یک آیه که هر دو را از پیامبر (ص) نقل کرده اند.
2 -عدم وثوق مفسران .
صحابه و

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه پاورپوینت کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


 

دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با علوم قرآنی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.